Unió Corporació Alimentària incrementa un 60% l’exportació

Unió Corporació Alimentària a la fira FOODEX del Japó
Unió Corporació Alimentària a la fira FOODEX del Japó

“El nostre objectiu és donar el màxim valor afegit al producte, buscant mercats internacionals que estiguin disposats a reconèixer aquest valor, per ser capaços de remunerar al màxim al pagès”, explica Ferran Huguet, director general d’Unió Corporació Alimentària. “I volem compatibilitzar el nostre creixement amb la rendibilitat i la viabilitat del sector cooperatiu català”, afegeix.

En l’últim exercici, Unió ha incrementat més d’un 60% les exportacions respecte l’anterior. Les vendes internacionals sobrepassen ja les que es fan al mercat nacional, i aquest fet converteix l’exterior en un mercat essencial per a Unió. Globalment, un 60% de la facturació de l’entitat s’ha destinat a l’exportació, xifra que supera el 70% en la divisió de fruits secs. Els principals països de destí són els Estats Units, França, Holanda, Itàlia, Alemanya, Bèlgica, Taiwan i Japó.

Els principals països de destí són els Estats Units, França, Holanda, Itàlia, Alemanya, Bèlgica, Taiwan i Japó

L’estratègia d’Unió es basa en tres factors d’èxit: la dimensió de l’entitat, la qualitat del producte i la innovació.

En aquest sentit, Unió ha dut a terme processos de concentració amb la integració de la cooperativa de segon grau Camp Mallorquí -que agrupa les cooperatives de Mallorca- i d’Agrocor -entitat que reuneix les cooperatives d’ametlla de Castelló i Alacant. Com a resultat, aglutina ja 186 cooperatives locals i ha aconseguit millorar la competitivitat dels seus processos productius.

A més, Unió centra la seva activitat en productes d’alta qualitat com l’ametlla Marcona, l’oli de Siurana o el vi amb Denominació d’Origen Protegida Priorat: productes reconeguts arreu del món.

El tercer factor és la innovació. Unió ha estat guardonada per la Generalitat de Catalunya amb el Premi a la Innovació Tecnològica Agroalimentària, un reconeixement que se suma a diverses patents de l’entitat i que posiciona la cooperativa en un lloc privilegiat per seguir incrementant les seves exportacions.

DADES PRINCIPALS
Unió
Corporació Alimentària
  • Cooperativa de 2n grau que agrupa 186 de cooperatives locals
  • Amb seu a Reus, Baix Camp
  • Fundada el 1942
  • Activitats principals: Fruits secs (ametlla i avellana), Oli d’Oliva Verge Extra i Vi
  • Facturació 2014-15: 70 milions d’euros
  • Percentatge global d’exportació: 60%