Pla de Grau, l’agrobotiga de Malgrat

La cooperativa Agrícola Progrés Garbí de Malgrat de Mar ha inaugurat la nova agrobotiga, ubicada en una espaiosa nau dels afores del terme municipal, a tocar de la zona de producció anomenada Pla de Grau. La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya ha assessorat el projecte de posada en marxa i creació de la imatge del punt de venda.

L’Agrícola Progrés Garbí es dedica a la recepció, condicionament i comercialització d’hortalisses procedents de les explotacions dels socis, tant directe del camp com en el format de quarta gamma sota la marca “La Pilona”. La cooperativa, dedicada al comerç al major, tant al mercat nacional com a França,  ha apostat per obrir aquest punt de venda donada la tendència a l’alça en la demanda de productes de proximitat, la disponibilitat d’espai i la seva localització a cavall entre les comarques del Maresme i la Selva, ambdues amb una important presència turística. La compra en orígen de verdures acabades de collir representa un valor afegit en un producte on la frescor és el seu punt clau.

L’agrobotiga Pla de Grau ofereix productes propis com la Mongeta del Ganxet amb Denominació d’Origen, enciams, apis, patates i altres productes de l’horta, a més de fruita i productes de cooperatives catalanes com vins, olis i fruita seca.

De manera complementària, està previst portar a terme activitats per a nens i grans per donar a conèixer la procedència dels productes i també visites guiades per la zona on són els camps de conreu.

La finalitat de l’Agrícola Progrés Garbí amb aquesta iniciativa empresarial és potenciar la venda directa com a estratègia de millora de la comercialització, i tenir un punt on conèixer d’aprop i directament el comportament i gustos del consumidor.

Per facilitar la compra, la botiga obre també dissabtes i diumenges al matí.

Nou servei FCAC

La Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya disposa d’un servei de disseny d’imatge personalitzat per als processos de creació i renovació de la imatge corporativa de les cooperatives federades. El servei inclou la creació de nova marca, així com la definició de packaging, etiquetes, catàlegs, tríptics promocionals i rètols de façana, entre d’altres elements.