Més controls a l’oli dels restaurants

Des de l’1 de març de l’any passat, els olis que es posen a disposició del consumidor en els establiments d’hostaleria, restauració i serveis de càtering han d’anar en envasos etiquetats i que no es puguin reomplir.

Aquesta mesura va ser molt ben acollida pel sector perquè un producte correctament etiquetat garanteix la transparència de la informació i preserva la qualitat, evitant possibles fraus.

No obstant això, la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya ha detectat que es continuen donant irregularitats que confirma l’Agència Catalana del Consum. Al llarg de 2014, s’han realitzat 170 intervencions a diferents restaurants catalans que han posat de manifest que l’aplicació de la normativa és bastant irregular i, un any després de la seva entrada en vigor, encara existeixen establiments on es poden trobar setrilleres a les taules o bé oli embotellat que no disposa d’un sistema de protecció que garanteixi la no reutilització.

Reunió amb l'Agència Catalana Consum per la llei de l'oli als restaurantsAntoni Galceran, responsable d’oli d’oliva de la Federació explica que “ens hem reunit amb el director de l’Agència Catalana del Consum, Alfons Conesa, per reclamar més controls que garanteixin que bars i restaurants compleixen l’obligació de servir l’oli en els envasos adequats. El nostre objectiu és tant protegir els interessos dels consumidors com assegurar la viabilitat del sector”. Així mateix, afegeix que “reconeixem que altres restaurants han aprofitat la mesura per donar un valor afegit i han optat per oferir oli de proximitat als seus clients”.

En el marc de la reunió, la Federació també va denunciar la utilització de l’oli d’oliva com a reclam i que la venda a pèrdues continua sent una pràctica freqüent de la gran distribució, fins al punt que s’han donat casos de preus de venda al públic d’oli d’oliva per sota de les cotitzacions en origen.