Les seccions de crèdit obren caixers propis

Caixer automàtic a la secció de crèdit de la cooperativa de Vila-rodona

Amb la finalitat d’augmentar els serveis que donen als socis, diverses seccions de crèdit han obert caixers automàtics a les seves instal·lacions.

Les cooperatives pioneres d’aquesta iniciativa són Arrossaires del Delta de l’Ebre -que té un caixer a Deltebre i un altre, a Camarles-, Cellers Domenys -amb caixers a Sant Jaume dels Domenys i Banyeres del Penedès- i Celler Cooperatiu de Vila-rodona –que ha obert un caixer en el seu municipi.

El responsable de seccions de crèdit de la Federació i president de l’Associació de Seccions de Crèdit, Lluís Roig, explica que “volem que els nostres socis puguin fer les operacions més comunes durant les 24 hores els 365 dies de l’any. Fins ara, pràcticament tots els caixers que hi havia en els locals de les seccions de crèdit eren d’entitats financeres, i això dificultava la prestació de determinats serveis”.

Els caixers automàtics propis permeten que els titulars de comptes de la secció de crèdit facin reintegraments i ingressos d’efectiu, canvis de PIN, consultes de saldo i actualitzacions de moviments, mentre que en els caixers que no són titularitat de les seccions de crèdit només es poden fer reintegraments d’efectiu.  Es pot operar tant amb llibreta com amb la targeta.


Per què implanteu caixers propis?

Lluís Urgell
President de Cellers Domenys

Guanyem immediatesa i seguretat en les operacions

Lluís Urgell, president Cellers DomenysAmb la instal·lació de caixers propis guanyem immediatesa i seguretat en les operacions. La nostra cooperativa ja tenia caixers, però estaven connectats per mitjà d’una entitat bancària. Això comportava lentitud perquè que les operacions no es transferien als nostres comptes fins al cap d’un parell de dies. Per altra banda, crec que el soci tindrà millor servei, ja que podrà fer ingressos, retirades i actualitzar la llibreta des del caixer, amb la seva targeta magnètica, en qualsevol moment i sense dependre de l’oficina. Per a nosaltres, això serà un avantatge i el personal de la secció de crèdit podrà dedicar-se a feines de més valor.

 

Pau Cabanes
Gerent del Celler Cooperatiu de Vila-rodona

Amb el caixer, podrem continuar oferint el servei i fins i tot millorar-lo

Pau Cabanes, gerent del Celler Cooperatiu de Vila-rodonaFins ara nosaltres no teníem caixer, ni propi ni d’una entitat bancària. Hem decidit aprofitar tres circumstàncies que es donen en aquest moment i que són la iniciativa de l’ASC de promoure la implantació d’una xarxa de caixers, l’existència d’una eina per fer-ho que és la plataforma i la jubilació d’un treballador històric a la nostra cooperativa. Amb el caixer, podrem continuar oferint el servei i fins i tot millorar-lo, sense limitacions d’horari i eliminant del trànsit de l’oficina tasques repetitives com les petites retirades de diner o les actualitzacions de saldo. Estem a l’expectativa de veure la resposta del soci, i estem segurs que la gent més jove hi apostarà de seguida.

 

Raül Carles
Director de la secció de crèdit d’Arrossaires del Delta de l’Ebre

Ja fem més operacions del dia a dia al caixer que a l’oficina de la secció de crèdit

Raül Carles, director de la secció de crèdit d'Arrossaires del Delta de l'EbreEn lo cas nostre, ja fa vuit anys que tenim un caixer propi. Lo que fem ara és reforçar-ho i integrar-nos dins la plataforma perquè la unitat del grup nos aportarà tenir més recursos i poder millorar la tecnologia conjuntament. El caixer nos permet oferir un servei al soci les 24 hores del dia i, baix l’experiència nostra, els soci ho valora i ho utilitza. De fet, ja fem més operacions del dia a dia al caixer que a l’oficina de la secció de crèdit; un 60% de les operacions es fan al caixer i només un 40% a la finestreta. Això ens permet tenir més temps per dedicar-nos a fer assessorament al soci sobre productes complementaris.

Plataforma CoopCrèdit

El projecte s’ha posat en marxa per a les cooperatives que formen part de CoopCrèdit, l’aplicació informàtica que facilita la gestió de les seccions de crèdit, i està impulsada per l’Associació de Seccions de Crèdit (ASC).

El fet que totes les cooperatives adherides a CoopCrèdit tinguin la mateixa aplicació informàtica ha estat bàsic per al projecte, ja que només ha calgut fer un únic desenvolupament informàtic per connectar els caixers de qualsevol cooperativa adherida. Malgrat que totes operen amb aquesta aplicació, cada cooperativa podrà personalitzar els caixers per mantenir i potenciar la seva identitat.

L’automatizació de les transaccions que ofereixen els caixers, juntament amb el servei de la “secció de crèdit on-line” que facilita les operacions per Internet, permetran que els socis  gaudeixin d’un servei de més valor afegit.

Coopcredit ja compta amb 28 seccions de crèdit adherides, que agrupen més del 50% dels dipòsits de les seccions de crèdit catalanes i tenen obertes 36 oficines. És a dir, presten servei a 36 pobles, on 80 persones treballen cada dia atenent els socis.