La Serra d’Almos, premi al disseny

Vi l'OM de la Cooperativa de La Serra AlmosLa fusta d’om té valor. S’utilitza en fusteria i ebenisteria perquè és dura i té tenacitat, però també és elàstica, difícil de partir i fàcil de treballar. A la Serra d’Almos aquest era l’arbre que més abundava i, per això, en homenatge a una part de la història d’aquest poble de la Ribera d’Ebre, la nova línia de vins de la cooperativa es comercialitza amb la marca “L’Om”.

El seu president de la cooperativa de la Serra d’Almos, Ivan Sales, explica que “hem volgut treure una nova gamma de vins per complementar la nostra marca tradicional, ‘Mussefres’. Hem fet un producte molt cuidat i que s’elabora a partir d’una selecció de Garnatxa i Carinyena, varietats típiques de la nostra comarca. També hem fet un disseny trencador per a les nostres botelles”.

Precisament, el disseny de “L’Om” ha rebut la medalla de bronze en l’última edició dels Premis Laus, guardons que es convoquen a nivell de l’Estat espanyol amb la finalitat de reconèixer els millors dissenys gràfics en diferents categories i valorant aspectes conceptuals, formals i funcionals, entre d’altres.

Estem orgullosos que, en el disseny de L’Om, hi participi la filla d’un soci. És essencial que tots ens involucrem a la cooperativa” (Ivan Sales)

Els dissenyadors Dani Rubio Arauna i Nerea Borrell Cedó, filla d’un soci de la cooperativa,  van treballar conjuntament una etiqueta minimalista, pensada per a un consumidor urbà i amb curiositat per endinsar-se en la tradició i la qualitat d’aquests vins de la Serra d’Almos.

Se’n produeixen dues varietats de ‘L’Om’, en funció de l’edat del vi: jove i criança, i ambdues estan acollides a la DO Montsant. El disseny que s’ha desenvolupat relaciona la tipologia del vi amb l’edat de l’arbre a través del color (verd intens per al vi més jove i de tonalitats marrons i daurades, per al criança) i també juga amb la repetició dels anells. Amb aquesta idea s’han generat etiquetes, càpsules i caixes per a cada producte.

Ivan Sales afirma que “estem contents perquè el vi jove està tenint una bona acollida i estem a punt de treure el primer criança. De moment, distribuïm només en el mercat català, però el nostre objectiu és anar creixent pas a pas”.