Caprabo i la Federació impulsen els productes de les cooperatives

Ramon Sarroca, president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, i Alberto Ojinaga, director general de Caprabo
Ramon Sarroca, president de la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya amb Alberto Ojinaga, director general de Caprabo. Foto: Caprabo

Caprabo ha donat un impuls a la venda de productes procedents de cooperatives agràries amb la introducció, l’últim any, de 26 noves cooperatives i més de 260 productes en els seus lineals. Per fer-ho, ha treballat estretament amb la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya, entitat amb la qual acaba de reforçar els lligams.

El director general de Caprabo, Alberto Ojinaga, i el president de la Federació, Ramon Sarroca, han acordat “augmentar encara més la presència de productes de cooperatives agràries en els supermercats, intensificant una línia de treball que està ja oferint resultats molt positius. El volum de vendes ha tingut un increment mitjà del 12% i supera els 17,5 milions d’euros”, explica Ojinaga.

Per la seva part, Sarroca destaca la “capacitat d’adaptació de Caprabo per treballar amb els productes cooperatius en un pla micro, comarca per comarca, i l’aparador que suposa aquesta cadena de supermercats a l’hora d’apropar els productes de cooperatives, en alguns casos molt petites, al consumidor”.

Els supermercats Caprabo venen productes de 40 cooperatives agràries i, l’últim any, s’hi han introduït 260 noves referències

Amb Caprabo, ja treballen més de 40 cooperatives agràries i en els lineals d’aquests supermercats s’hi poden trobar fins a 400 productes cooperatius.

L’any 2013, va ser el primer supermercat en introduir el segell oficial de “proximitat” del Departament d’Agricultura i de forma pionera ha posat en marxa un programa per comarques, que consisteix a vendre productes específics a les botigues de cada territori. A Barcelona i l’àrea metropolitana fa una selecció de productes comarcals.