Augmentar un 16% el consum de fruita

Fruita_AgrobotigaLa pagesia i les cooperatives pateixen, des de fa anys, situacions de desequilibri del mercat de la fruita d’ós que han provocat un deteriorament greu i sostingut en la rendibilitat de les explotacions, arribant a posar en risc la seva continuïtat.

Per aquest motiu i a part de les mesures urgents i conjunturals que s’han reclamat al Ministeri i la Conselleria d’Agricultura, les cooperatives han apostat per dissenyar un Pla Estratègic de Màrqueting que té l’objectiu d’incrementar el consum interior en 50 milions de quilos, l’equivalent al 16% de la fruita d’ós que es consumeix actualment.

El Pla s’estructura en 4 grans eixos d’actuació que són: reorientació de la producció, reforç al sector, foment del consum, i professionalització i coneixement. Precisament, un dels àmbits que primer es començaran a treballar és com reforçar la vinculació de la fruita amb els conceptes de proximitat i de producte fresc i saludable mitjançant campanyes en els punts de venda, a televisió i xarxes socials.

La Federació subratlla que la viabilitat del Pla requereix que s’hi sumi tot el sector, encara que també es demana suport a les diferents Administracions. En aquest sentit, recentment s’ha mantingut una reunió amb el grup parlamentari de Ciutadans, interessat en la iniciativa.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *