Augmentar un 16% el consum de fruita

Fruita_AgrobotigaLa pagesia i les cooperatives pateixen, des de fa anys, situacions de desequilibri del mercat de la fruita d’ós que han provocat un deteriorament greu i sostingut en la rendibilitat de les explotacions, arribant a posar en risc la seva continuïtat.

Per aquest motiu i a part de les mesures urgents i conjunturals que s’han reclamat al Ministeri i la Conselleria d’Agricultura, les cooperatives han apostat per dissenyar un Pla Estratègic de Màrqueting que té l’objectiu d’incrementar el consum interior en 50 milions de quilos, l’equivalent al 16% de la fruita d’ós que es consumeix actualment.

El Pla s’estructura en 4 grans eixos d’actuació que són: reorientació de la producció, reforç al sector, foment del consum, i professionalització i coneixement. Precisament, un dels àmbits que primer es començaran a treballar és com reforçar la vinculació de la fruita amb els conceptes de proximitat i de producte fresc i saludable mitjançant campanyes en els punts de venda, a televisió i xarxes socials.

La Federació subratlla que la viabilitat del Pla requereix que s’hi sumi tot el sector, encara que també es demana suport a les diferents Administracions. En aquest sentit, recentment s’ha mantingut una reunió amb el grup parlamentari de Ciutadans, interessat en la iniciativa.