“A Caprabo, ja tenim productes de 30 cooperatives”

Fernando Tercero, CapraboENTREVISTA
Fernando Tercero Responsable de productes de proximitat a Caprabo

Fernando Tercero (Bilbao, 1969) es va incorporar a Caprabo al 2007 procedent de Grup Eroski, quan la companyia basca va adquirir aquesta cadena de supermercats. Des de l’any 2013, és responsable de Productes de Proximitat de Caprabo i ha impulsat un programa per potenciar el consum per comarques.

Format a la Universitat de Deusto i especialitzat a ESADE, Fernando Tercero treballa a Grup Eroski des de 1995 on té una dilatada experiència en l’àrea comercial.

Des de fa uns mesos, als supermercats Caprabo podem veure el “Programa de Proximitat per comarques”…

És una iniciativa que es va posar en marxa l’any 2013, quan a Caprabo vam fer una mirada als nostres orígens i la història de més de 50 anys. El “Programa de Proximitat per comarques” vol recuperar l’esperit dels inicis de Caprabo, quan va obrir la primera botiga a Barcelona posant a disposició dels seus clients un bon nombre de productes catalans.

Aquest és l’objectiu d’un projecte que vol comptar amb els grans productors catalans i també recolzar els mitjans i petits productors i les cooperatives agroalimentàries catalanes.

Des de Caprabo, volem posar a la disposició de cooperatives i productors els nostres mitjans (prestatgeries, la gent de la botiga, el coneixement del client) perquè puguin donar a conèixer als veïns de cadascuna de les comarques catalanes la riquesa que hi al seu voltant.

A quines comarques heu desenvolupat el projecte?

CapraboEl Programa de Proximitat ha recorregut totes les comarques catalanes, des de l’Empordà a les Terres de l’Ebre, des del Segrià a la Selva.

A hores d’ara, s’han incorporat a les botigues de Caprabo més de 2.200 noves referències de més de 280 petits productors i 30 cooperatives.

Vàrem començar amb productes com l’oli, vins, embotits, formatges, làctics, fruits secs, melmelades.. i, en una segona onada, hem introduït també  productes frescos: vedella, xai, elaborats càrnics, horta, fruita, fleca.

És, doncs, un programa obert?

Sí. La campanya encara és oberta; de mica en mica, anem incorporant nous productes i noves referències.

Les cooperatives que vulguin formar part d’aquest projecte poden posar-se en contacte amb nosaltres mitjançant la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya i avaluarem les possibilitats de col·laboració mútua.

Com valoreu la participació de les cooperatives agràries catalanes?

Volem donar les gràcies tant a la Federació com a totes les cooperatives agràries catalanes pel seu recolzament i la resposta a la iniciativa que els vam plantejar des de Caprabo. Per fer realitat aquest programa, hem comptat en tot moment amb la il·lusió i l’empenta de la gent de les cooperatives.

I quina és la resposta dels consumidors?

El consumidors han demostrat que hi ha una sensibilitat cap als productes que es produeixen al territori i caps als productors que són arrelats al costat de casa.

Hem de tenir en compte que estem parlant de productes d’una altíssima qualitat i que, de vegades, els seus preus són una mica més elevats. Però els clients reconeixen que tenen una qualitat superior i que estan fets amb l’esforç, la professionalitat i la passió d’aquests productors.

Quins són els pròxims reptes?

Aquest any volem continuar recolzant els productors i les cooperatives de proximitat, especialment entre els consumidors de l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

El nostre propòsit és que els clients de Caprabo coneguin el ventall de productors que hi ha a cadascuna de les nostres comarques i que puguem donar més presència als productes frescos de proximitat.


Continua llegint…
Catalunya, Regió Europea de la Gastronomia
La gastronomia com a comprensió del fet agrari. Toni Massanés, Fundació Alícia